nathalie-malin

Alla inlägg under december 2010

Av Nathalie - 30 december 2010 23:26

Måste bara säga att:


Det var rätt ost, och jag dör så god den är! Tack Sofia, jag är skyldigt dig några tjänster för att du visade mig The World of Basil! Den är OÄNDLIG! ;)


Sååå, god natt tänkte jag säga, men jag ska inte sova riktigt än. Så jag säger väl:


God Ost


för det är vad jag ska äta nu ;) 

Sees!

Av Nathalie - 30 december 2010 21:45

Här kommer bilder från imorse när jag var ute och fotade. Kan ju inte säga att buskarna var så hemskt sammarbets villiga, utan envisades med att blåsa snö åt mitt håll hela tiden. Var ju skit rädd att kameran skulle bli blött! Och sen så rymde Tuss också när jag skulle fota henne. Höhö, tacksamma varelser!


           

Inte felfria eller perfekt, men för att inte ha läst manualen är jag ganska nöjd! :)

Av Nathalie - 30 december 2010 21:08

Hejj!


Idag så har jag frusit, frusit och eeehhmm FRUSIT! Asså det är inte klokt vad kallt det är ute, och hur mycket kläder man än har på sig så blåser det rakt igenom! Hö nä nu ska jag vara lite positivt... så vad är positivt med detta?

Det är vackert! (Ja så länge man kan kolla på det med ett fönster emellan.

Så, det är vackert, ooochhh that's about it! ;)


Men inte kan man fota det vackra med ett fönster emellan, nej för då måste man bli lite superkvinna och offra sig lite ;) Såå ut gick jag i snön med bara mjukisbyxor på benen och jacka och sen började jag att fota. Kaaaan informera att det var... KALLT (suprise!) Lägger upp några bilder i nästa inlägg, dom blev väl... okej!


Sen så har jag och mamma och syskonen varit och bytat mina skor för att dom var sönder, efter det lämnade vi E och S på Nova medans mamma och jag åkte och handlade mat till imon. Inte för att jag kommer att vara hemma för att äta det (och så ska dom äta LAAAX!!!!) 

Men sen så köpte jag en liten sak i affäääären! Grön ost! Och Sofia, jag vet att du just nu hoppar av glädje ;) Fast jag är inte säker på om jag valde rätt ost :P Men hur många helt gröna ostar finns det? Och den hette Pesto Ost! ^^


   Hehe neeej, ingen Nikon kamera här inte. Webkameran... ååh vad jag är skyldig dig mycket ;) xD

Av Nathalie - 30 december 2010 14:00

Asså jag kan inte förstå vart år 2010 har tagit vägen? Så himla mycket har hänt och så himla mycket har förändrats! Var jag är nu, hade jag aldrig kunnat drömma om för 1 ynka år sedan. Jag har börjat på gymnasiet t.ex Jag valde Spyken och kom in där, och jag stormtrivs! Detta var något som jag för ett år sedan hade Big ångest för, att just välja gymnasie! Men tänkt, jag klarade det faktiskt ;)


Detta var ju bara en av alla saker, men att just ha börjat på ny skola, träffat nya vänner, blivit skild från mina gamla har fått mig att växa som person faktiskt, och jag har förändrats. Postivt såklart ;) Och även fast jag inte går i samma klass som mina bästa vänner längre, så ses vi ändå! Och faktiskt så uppskattar man dom på ett annat sätt nu, och man har nästan roligare tillsammans. Vi hade såklart roligt innan också, herre gud vad vi har skrattar genom åren (shit jag lät gammal där!) men vi nästan levde på varandra ca 8 h om dagen, 5 dagar i veckan ca 40 veckor om året i 4 år. Att bli irriterad var mycket enklare innan, och det var oftare som man hamnade i en diskution med någon om något helkostigt :P


Så ja, med risk för att låta som en 90 årig tant som levt hela livet redan, jag uppskattar mina kompisar mer nu när vi inte ses så ofta, och tiden vi spenderar är nu kvalitétid, istället för kvantitét. Det är iallafall så jag känner!


Älskar er SKITMYCKET!!

     

Av Nathalie - 29 december 2010 23:46

Ja det säger jag faktiskt nu, även fast det kanske anses som tidigt för att vara lov ;) Men jag är helt sluuuuut! Har ju köpt kamera, åkt skridskor och haft mys på subway idag. Det tär på krafterna! :P


Hörs imon!


Av Nathalie - 29 december 2010 21:46

Heeeeeee joooooooooooo förstår ni, att jag köpte ny kamera idag! Meeeen det blev inte den jag hade tänkt köpa, neej just det. Lite impulsiv som jag är av mig (Jaså?) så blev det istället en Nikon L110! Mucho fin, och till ett mycket bra pris! Med 12, nånting megapixlar och 15x optisk zoom så kommer den att leva lyckligt med mig i alla våra dagar! ;)



Så från och med nu, så kommer ni att få stå ut med 500 bilder mina vänner! Hehe eller jag ska kanske inte lova något, men mina vänner kommer nog att kunna intyga att jag inte kommer att lämna dom ifred en sekund. Hmm, ska kanske satsa på att bli papparazi när jag blir stor istället...? Något att fundera på ;)


  

Av Nathalie - 29 december 2010 10:30

Åhh sitter och drömmer mig bort till varmare länder!! En resa till ex Kreta i sommar hade INTE suttit fel! Efter denna kalla vintern är vi väl alla stelfrusna och halv döa, så härligast av allt hade ju varit att åka dit nu.


Men jag lovar... i sommar så kommer alla klaga att det är för varmt.

Svenskarna i ett nötskal alltså... så bortskämda ;)



  

Av Nathalie - 28 december 2010 23:00


Är den inte vacker!? Detta är alltså la cámara en mis sueños: Kameran i mina drömmar! Det är en Fujifilm, så det är iiiinte illa. Men det är så en kompakt kamera, med 15x zoom och lite sånt. Jag vill ärligt talat inte ha en systemkamera! För det första så är dom kompliserade. Jag har nada tålamod ;) För det andra så kommer jag säkert att tappa den i marken efter ca en vecka. Men visst är dom roliga att fota med ibland och dom tar ju TOPPEn bilder verkligen, men inget för mig helt enkelt. 


Så detta känns som kameran för mig helt enkelt! Haha shit, jag får ju detta att låta som att detta är mannen i mitt liv eller något! Nä nu ska jag sluta! (Nämnde jag att den var sjukt fin?! ;))


Sov gott!

  

Ovido - Quiz & Flashcards