nathalie-malin

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Nathalie - 9 februari 2010 20:37

Hahaha jaa kärlek på rubriken! Kom inte på någon bättre så ni kan ju fatta hur kreativ jag är idag ;)


Nää kretivitenen tog slut ca kl. 10 idag när vi hade skrivit klart det nationella provet i svenska. Jäkla kuggfrågor, jag menar... vem har med KUGGFRÅGOR på ett NP???? Och sen så ska proven tydligen vara testade på barn sedan innan för att kolla om man hinner skriva på de 80 minuterna som är den bestämda tiden. Men jag menar... hallåååå?? Det kan man ju inte göra!! Dom "barnen" måste ju antingen vara äldre än oss, och då är ju inte utmaningen lika svår för dom som för oss och alltså går det snabbare för dom. Eller så är det yngre barn, meeen dom måste ju då vara underbarn och då gör dom det ändå snabbare än oss! Det är ju exakt samma sak när våra mattelärare skriver matteprovet, så säger dom: jaa men ni ska hinna på dessa 60 minuterna, det har vi testat. Ja men hallååå?? Det var ju ni som skrev provet, och även om det var någon annan mattelärare så är ni ändå mattelärare?!


Okej... tror ni att jag kan lämna in detta inlägget som NP uppsats på torsdag, för man kan ju tolka det som en text som handlar om gränslandet: Dom smarta människorna på skolverket (som gör alldeles för långa prov) och sen så är det vi (som aldrig hinner skriva klart proven). Det låter som en toppen sak tycker

jag!


I övrigt har dagen varit bra: vi kollade på en kass film på engelskan, hade idrott, trillade med cykeln på vägen hem (eller det var egentligen inte att trilla, det var mer den klantiga sidan av mig som fick lite för mycket självförtroende och trodde att jag kunde cykla där det egentligen inte går att cykla, så när jag inser detta fasnar jag mig foten när jag ska hoppa av och plopp! så ligger jag i snön), bytade NO grupper så nu har jag kemi ooch sen så tränade jag med JB på VS. Deeet var däremot roligt :)!!



Och dagen blev genast 100000000 gånger bättre när man hittar urfina bilder från ECLIPSE!!!! <3333333



    

Ovido - Quiz & Flashcards