nathalie-malin

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Gårdags skratt

Av Nathalie - 24 november 2010 21:00

Haha nu kom jag på vad jag skulle skriva!!


Igår på föreläsningen så satt jag bredvid Elly och Melinda. Och först så kollade vi på en film om miljön och vad som händer om vi fortsätter att konsumera mer än vad vi producerar osv. Denna varade först i ca 1,5 timmar. Visst det är kanske inte så långt, men för en fakta film i en halvfull aula så är det ganska lugnt. Sedan så skulle vi mingla, till det fick vi att dricka ekologisk cider och ekologiskt tilltugg. Asså cider smakade som att någon hade hällt gräs i den. Jag skojar inte, jag brukar gilla cider super mkt, men detta smakade som kom och hjälp mig och dö!!


Sedan så kom en tjej och skulle ha föreläsning för oss. Hon snackade så jäkla långsamt, så 99% av åhörarna tappade intresset ganska snabbt, även jag och Elly. Men vid ett tillfälle så lyssnade vi lite och då berättade hon hur dåligt det är för miljön att t.ex flyga. Så hon frågade då hur man skulle kunna semestra för att vara så miljövänlig som möjligt. Så kom då förslagen åka till fjällen, cyklelsemester i europa, tågluffa i europa osv. Men om man ska på semester till fjällen, så måste man ju ta sig dit också?! Men jag kom också fram till något bra, hon frågade hur man då skulle göra om man skulle på jobb resa:

- Enkelt, sa jag till Elly. Tandemcykel!!


Iaf, lite efter detta kläcker Elly ur sig en så jäkla klockrent kommentar:

- "Ja, det är det jag har sagt. Det mest miljövänliga är att transferera sig. Eller flampulver och flyttnyckel. Kontakta trolldomsministeriet så löser dom allt!"

Och jag typ dog av skratt!! Tänk er att ha suttit stilla i nästan 3 timmar i en aula med 70 personer. Det var LITE syrebrist i rummet! 


  Kvast skulle ju också vara skit bra att använda!


Ja där ser man. Att Parry Hotter skulle kunna rädda oss mugglare också ;)


   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 16 april 2011 22:55

Dagen har bestått av en helt galen blandning av saker! Blev väckt kl. 6 av ett par vänner som bokstavligt talat attackerade mig när jag sov! Följt av 7 timmars köande i REGN!  Detta är ju ett sätt att spendera sin lördag på...   Och jag som h...

Av Nathalie - 15 april 2011 14:23

Nu är det bara 45 minuter kvar tills jag officielt går på PÅSKLOV! Längtar som in i, ska fira lite ikväll! Känner för att baka något... frågan är vad!   Ikväll har planerna blivit inställda med Elin och Co. så kvällen är helt fri. Skööönt! Så d...

Av Nathalie - 14 april 2011 21:38

Ohh yes mina vänner!! Ohh yes!!   Hej förresten! Har inte bloggat på superlänge, blev påmind av en tjej i klassen idag. Så jag kände att nu var det dags! Dessutom så har jag ju saker att skriva om också! WOHO! ;)   Har haft en relativt bra ...

Av Nathalie - 8 april 2011 21:34

Då var det gjort...!   Nu är det bara att hålla tummarna!   ...

Av Nathalie - 5 april 2011 22:32

Innan jag går och lägger mig, vilket jag borde ha gjort för länge sedan, så vill jag bara slänga upp ett par bilder från igår! Det var en dag jag sent kommer att glömma, och jag hoppas att jag kommer att gå på konserten som är i juli! Annars står jag...

Ovido - Quiz & Flashcards