nathalie-malin

Alla inlägg under augusti 2010

Av Nathalie - 2 augusti 2010 16:52

som Nathalie skrev innan idag så var vi på stan och utförde de ärenden Nathalie skulle  göra sen så kollade vi runt lite på stan och duktiga som vi va så köpte vi inget ting så då blir det guld stjärna till oss. Efter det så fick vi för oss att vi skulle köpa fiskar men nu när jag tänker efter så var det nog tur att vi inte köpte några efter som vi inte har någon stor erfarenhet som kan behövas sen så fick vi en jätte rolig Björn Borg vatten flaska på en butik i stan.  Sen hann vi även med lite drama idag och denna akt utspelades på Lundbergs hands och väskaffär mitt emot Åhlens när Nathalie skulle övertala sin mamma om en jäääääääätte fin "skolväska". När hon då ringde sin mamma så lätt hon som en bortskämd brat ni som har sett my sweet 16th på MTV kan ju fantisera. Så nu är vi här hos Nathalie och försöker kartlägga kvällen vi får se vad som händer .  


Over and Out 

Av Nathalie - 2 augusti 2010 00:30

Hallå hallå alla!!!


Är det någon som fortfarande är uppe? Det är iaf jag, och ikväll så var jag först hos Niklas och kollade lite på film och sen så spelade vi sällskapsspel med hans småsyskon. Väldigt trevligt! Imon ska Niklas jobba (heheh) så när han slutar kl. 14 ska jag ut till ÖB och sen drar vi ner till stan tillsammans igen, har några ärenden till... samt så funderar jag på att kolla in dom andra glasögonfodralen. Faaaaast jag e paank, så det är ett problemo! :P


Hade ju också vänskapskakan Herman på besök, så efter att ha gett bort 2 av 4 delar så hade jag fortfarande 2 kvar, utöver den jag redan själv gjort. Så jag fick göra dom också, för mamma och pappa tyckte att den jag sjukt god... :P Tjaa, e man grym så e man ju ;) *s*


Det var allt för mig :) Hade ju tänkt att gå upp lite tidigare imon, så har bett mamma väcka mig när hon och Sara åker ner till isbanan imorgon bitti. Kl. 9... heheheh jaa vi hoppas på det bästa ;D



Godnatt!!
// Nathalie 

D&G

Av Nathalie - 1 augusti 2010 15:46

Igår så var Niklas och jag på stan, och det var hur roligt som helst. Har inte varit där på hur länge som helst känns det som och vi gick in i nästan alla butiker. Fick med mig lite hem också!     

     


En väska från Gina, en ring från HM och ett D&G Glasögonfodral!!! Jaa det är ett glasögonfodral, men det är hur stort som helst så inte tänker jag ha glasögon i det... Nejnej det blir en jätte fin kuvertväska ju!! ;) Jag köpte den på gatan som Vero Moda, Espresso House etc. ligger på för 75 kr!!!!! Dom reade ut flera märkes fodral och jag funderar på att åka ner och köpa något till!




Av Nathalie - 1 augusti 2010 15:19

Jaa det var exakt så det lät i fredags när jag, Emil, Sara och Johanna B var på båtsemester i Malmö kanal. Okej rättning: Vi trampade trampebåt i Malmökanal i regn. Jag kan ju bara säga att det var inte så mkt trafik ^^ Vilket nog var bra för annars skulle det nog hänt fler olyckor än vad det gjorde, hehehe! Nä men det gick fakiskt väldigt bra förutom att det blåste väldigt mkt bilket gjorde att det ibland var väldigt svårt att styra båten/flotten :P Och sen så råkade vi paddla in där vid stationen i Malmö, dels för att vi trodde att man kunde paddla RUNT och dels för att vi fick motvind ^^ Men efter kanske 1 km insåg vi att det var en återvändsgränd -_- så det var ju bara för oss att vända båten (vilket Emil tyckte var skit roligt) och trampa tillbaka i motvind... som tur trampade Emil och Johanna tappert medans jag och Sara satt där framme och fikade lite ^^ Och sen lite mer än halvvägs så skulle Sara bre ut sin räkost på sin macka som hon hade tagit, när vinden tar tag i en plastpåse så att den flyger iväg och landar i vattnet. Och vi ba: Neeeej!! Men jag tänkte iaf inte vända vara för att få tag i en påse när vi knappt kunde köra rakt fram pga vinden... hur skulle vi kunna vända när vi väl hade fått tag på den liksom? Så jag sa till Sara att det inte gjorde något och att det bara var en plastpåse. Så kollar hon lite tveksamt på mig och säger: ... och smörkniven!


Hahahah åååh det var ju bara och vända och sen kämpa och skrika som in i för att kunna vända. Folk som gick på bron ovanför oss måste ha trott att jag var helt psyko... men jag peppade dom bara xD

Iaf kom vi långt om länge (efte ca 3 h) i land levade, dock ganska blöta och kalla. Så efter det gick vi runt lite i Malmö, i riktning mot stationen. Vi gick in på bl a Butterix där vi hade roligt med att testa massa roliga utkläddnings accosearer (stavning?) innan vi gick till Stortorget och köpte mjukglass. Emil och Sara var proppmätta men jag tvingade dom ändå att ta en glass ;D


Sedan tog vi tåget hem, som var helt proppat med folk så vi fick stå upp först, men sen när konduktören kom och kollade våra biljetter sa han att vi kunde sätta oss i 1:a klass för där var platser över. Asså Emil och Sara tyckte det var skit häftigt och var helt speedade, iaf Emil... xD


       

             

Av Nathalie - 1 augusti 2010 15:14

Jaa även fast uppdateringen inte har varit på topp i juli så har jag ändå gjort några roliga saker!!!!!!


Denna veckan har jag tex varit på sjukhuset!! Fast denna gången var det inte jag som hade skadat mig, utan jag följde med våran granne Madeleine som jobbar där och jag fick vara med om en massa roliga saker!!! Samt så fick man gå runt i pyjamas hela dagen, det är inte dåligt det ;) Nä men bort sett från pyjamasen så var det faktiskt jätte roligt, och väldigt intressant! Detta är deffenitivt något jag vill jobba med när jag blir stor :)


 

Och såhär fick men gå klädd heeeeeeela dagen!! Jag kan ju tala om för er att jeansen kändes otroligt tajta när man tog på dom sen :P

Av Nathalie - 1 augusti 2010 14:41

Herre gud, det är redan augusti!! Om bara 2 veckor börjar skolan igen... NEEEJ!!

Snart är det höst och det blir mörkt, kallt och regnigt... :(


Så därför tänkte jag göra som Kenza och lägga ut en massa bilder från förra året första dagens i månaden, men med tanke på att det är så trist väder idag så lägger jag ut från både juni, juli och augusti 2009! *s*


Juni:


        

Tina och jag vann utklädningen på skolavslutningen, vi va bäst!! ^^

Var på konfaläger...

Och blev konfirmerad!


Juli:

I juli hände nog ingenting, bara att mina föräldrar hade 10 år i bröllopsdag och jag ställde till med världa kalaset och lagade tre rätters middag :)


Augusti:

     Johanna och Tina var här, båda bruna som pepparkakor :)

      

Vi var på Malmöfestivalen såklart och såg bl a Erik Hassle, Alcazar och Mika.

   Hahah sen så dog Edward... ett grodyngel som jag och Niklas hittade någongång i maj x)



Ja detta var bara lite av vad som hände, men ändå ganska mkt ^^

Ovido - Quiz & Flashcards